طرز تهیه ماهی بریان

طرز تهیه ماهی بریان , دستور پخت ماهی بریان

ماهی بریان از غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی بریان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی۱ عدد بزرگ
سس مایونز۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه یا آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ تا ۲حبه
کرهبه مقدار کافی
زردچوبه، زنجبیل، پودر سیر و آویشنبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل سبزبه مقدار کافی

طرز تهیه ماهی بریان

مرحله اول

برای تهیه ماهی بریان خوشمزه ابتدای کار ماهی را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس زردچوبه، زنجبیل، پودر سیر، آویشن، نمک، فلفل سیاه، فلفل سبز، آب لیمو ترش تازه یا آب نارنج و سس مایونز را به ماهی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیر را به ماهی اضافه می کنیم، سپس خوب ماساژ می دهیم تا مزه ها ترکیب شده و به خورد گوشت ماهی بروند.

مرحله سوم

حالا روی کاسه حاوی ماهی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم ماهی به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا گوشت ماهی مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت حلقه ای برش می زنیم، سپس یک ظرف مناسب مقاوم در برابر حرارت انتخاب می کنیم و درون آن را با مقداری کره چرب می کنیم. در ادامه حلقه های پیاز را درون ظرف کنار هم می چینیم، سپس ماهی را روی پیاز قرار می دهیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید ماهی را به گونه ای که پوست آن روی پیاز ها قرار بگیرد درون ظرف قرار بدهید. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس ماهی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم ماهی به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا مغز پخت شود. در ادامه به دلخواه می توانید ۵ دقیقه آخر پخت ماهی چند تکه کره روی آن قرار بدهید. پس از گذشت این زمان ماهی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت ماهی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با لیمو ترش تازه، جعفری، پیاز حلقه ای و گوجه فرنگی تزئین می کنیم. بهتر است به دلیل طبع سرد ماهی آن را با خرما یا سیر ترشی سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.