طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

آلبالو پلو با مرغ یکی انوع غذاهای خوشمزه ایرانی است که معمولا طعم آن شیرین یا ملس است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
آلبالو۳۰۰ گرم
شکر۴ قاشق غذاخوری
برنج۳ پیمانه
پیاز۳ عدد متوسط
ران مرغ۴۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۵ قاشق غذاخوری
خلال پستهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه آلبالو پلو با مرغ خوشمزه در ابتدای کار برنج را می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم. در ادامه ۱ قاشق مرباخوری نمک به کاسه می فزاییم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پیاز ها را به صورت خلالی نارک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم و بلافاصله پیاز خلالی را درون تابه ریخته و تفت می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده، سپس مجددا تفت می دهیم تا پیاز کمی سرخ شود. در ادامه ران های مرغ را درون تابه چیده و به همراه پیاز کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و مقداری نمک به تابه می افزاییم تا ران های مرغ خوشرنگ و خوش طعم شوند. زمانی که ران های مرغ کاملا طلایی و سرخ شدند، به اندازه ای که روی آن ها را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم ران های مرغ کاملا پخته و آب اضافی درون تابه کشیده شود. در این حین هسته های آلبالوها را جدا می کنیم، سپس به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب و کوچک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شهد آلبالو غلیظ شود. در ادامه کف روی شهد را با قاشق جدا کرده و دور می ریزیم، سپس زمانی که شهد آلبالو غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد، برنج را آبکشی می کنیم، سپس به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغزشان کمی سفت بود قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در ادامه برنج را درون آبکش ریخته و آبکشی می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و ته دیگ دلخواهمان را درون آن قرار می دهیم. حالا مقداری از برنج را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دهم

حالا زعفران باقی مانده را به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا برنج زعفرانی شود. در ادامه مقداری از برنج ساده را درون قابلمه می افزاییم، سپس آلبالو ها را از شهدش جدا کرده و مقداری از آن ها را روی برنج می ریزیم.

مرحله یازدهم

در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از برنج زعفرانی به صورت پخش روی آلبالوها ریخته و مجددا روی مواد را با برنج ساده می پوشانیم. حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در لایه آخر شهد آلبالو را روی برنج می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله کره را به صورت تکه های مکعبی کوچک خرد کرده و روی برنج قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه می گذاریم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

حالا قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه می دهیم آلبالو پلو به مدت ۴۰ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این زمان، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس پلو را مخلوط می کنیم تا پلو به صورت یکنواخت سه رنگ شود.

مرحله چهاردهم

در ادامه آلبالو پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و ران های مرغ پخته شده را روی آن قرار می دهیم. در ادامه برای شکیل تر شدن غذا مقداری خلال پسته به صورت پخش روی پلو ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.