طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات خشک معطر

کوکو سیب زمینی با سبزیجات یکی از انواع رسپی های این کوکوی محبوب است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
آرد۴ قاشق غذاخوری
جعفری۱ دسته کوچک
فلفل دلمه ای سبز و قرمز۱ عدد
پیازچه۲ ساقه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر، پاپریکا و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و یه صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه تکه های سیب زمینی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی آن ها را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم و آن را روی حرارت متوسط قرار داده، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

زمانی که آب اضافی سیب زمینی ها خارج شد، آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا پوره شوند. در ادامه جعفری و فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیازچه را می شوییم و به همراه فلفل دلمه ای به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه جعفری را به همراه فلفل دلمه ای، پیازچه، تخم مرغ، آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا و پودر آویشن به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پوره سیب زمینی را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط پوره سیب زمینی را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی سرخ شود، سپس پوره سیب زمینی را به صورت حلزونی درون تابه پایپ کرده و سرخ می کنیم. پس از اینکه یک طرف کوکو سیب زمینی کاملا سرخ و طلایی شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از این که کوکو سیب زمینی ها سرخ شدند آن ها را از تابه خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی اشن گرفته شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.