طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی , دستور پخت کوکو سیب زمینی قاشقی

کوکو سیب زمینی قاشقی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
تخم مرغ۳ عدد
سبزیجات معطر خشکبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی در ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها ۴۵ دقیقه درون آب جوش بمانند.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این مدت زمانی که مغز سیب زمینی ها کاملا نرم و پخته شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و پس از آن به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و با چنگال به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سبزیجات معطر خشک (نعنا و جعفری) را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقدرای روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

در نهایت با قاشق از مایه کوکو بر می داریم، سپس درون تابه می ریزیم و سرخ می کنیم. در آخر کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه نان تازه، گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 10 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.