طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت , دستور پخت کوکو سیب زمینی با گوشت

کوکو سیب زمینی با گوشت یکی از انواع دستورهای این کوکوی محبوب است که برای پیش غذا در مهمانی ها مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۱ حبه
تخم مرغ۲ عدد
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
آرد ذرت۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمنی را از قابلمه خارج می کنیم و پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا پوره شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه سیر و تخم مرغ به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت را درون کاسه حاوی پوره سیب زمینی چرخ می کنیم، سپس آرد ذرت را به همراه پودر تخم گشنیز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم.

مرحله ششم

حالا جعفری را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی جعفری خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد کرده و به مواد کوکو سیب زمینی اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کوکو سیب زمینی را مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هشتم

در نهایت مقداری از مایه کوکو سیب زمینی بر می داریم و به صورت گرد فرم می دهیم، سپس درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در آخر کوکو سیب زمینی را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 23 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.