طرز تهیه حلوا کاسه شیرازی

طرز تهیه حلوا کاسه شیرازی آپارات طرز تهیه حلوا کاسه مجلسی فیلم طرز تهیه حلوا کاسه شیرازی طرز تهیه حلوای شیرازی با نشاسته

حلوا کاسه یکی از انواع حلواهای ساده و پرطرفدار شهر شیراز است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا کاسه شیرازی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد برنج۱ پیمانه
آب۲ پیمانه سرخالی
روغن مایع½ پیمانه سرخالی
شکر۲ پیمانه سرخالی
کره۱ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده⅓ فنجان
پودر هل½ قاشق مرباخوری

طرز تهیه حلوا کاسه شیرازی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کاسه شیرازی در ابتدای کار آرد برنج را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد برنج را درون یک تابه مناسب می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم داده، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله دوم

توجه داشته باشد به دلیل متفاوت بودن جنس آرد برنج با سایر آرد ها سریع می سوزد، به همین خاطر آن را به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا نسوزد و تغییر رنگ ندهد. پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم دمای آرد برنج با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. زمانی که آرد خنک شد، آب را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل به آن اضافه کرده، سپس به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه حلوا حالت روان و یکدستی پیدا کرد، روغن مایع را به آن اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه تابه را مجددا روی حرارت ملایم قرار داده و بدون وقفه به هم زدن ادامه می دهیم تا حلوا ته نگیرد.

مرحله پنجم

در حین هم زدن شکر را به آن اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا شکر درون حلوا حل شود. زمانی که حلوا جمع شد کره را به آن اضافه می کنیم و پس از کمی هم زدن گلاب را می افزاییم و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که رد قاشق روی حلوا ماند و به قاشق نچسبید حلوا آماده سرو است. در نهایت تابه را از روی حرارت بر می داریم و حلوا را درون کاسه مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با گل محمدی و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.