طرز تهیه مرغ پاییزی

طرز تهیه مرغ پاییزی , دستور پخت مرغ پاییزی با سس انار

مرغ پاییزی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ پاییزی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۸۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
آب انار۳ لیوان
دانه انار۲ لیوان
کره۵۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ پاییزی

مرحله اول

برای تهیه مرغ پاییزی خوشمزه ابتدای کار سینه یا ران مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، پودر سیر و فلفل سیاه را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و سینه یا ران مرغ را ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۲ تا ۱۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سس مرغ را آماده می کنیم، برای این منظور آب انار را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا انار را به آب انار اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم سس روی حرارت بجوشد تا غلیظ شود. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را به همراه زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله ششم

حالا مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون تابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم. در ادامه کمی از سس انار روی مرغ ها می ریزیم و زعفران باقی مانده را به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم مرغ مغز پخت شود.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که سس غلیظ شد، کره را به همراه شکر به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۳ دقیقه جوش بزند، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۲ ساعت زمانی که مرغ پخته شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از اینکه سس به خوبی غلیظ شد، تکه های مرغ را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم، سپس باقیمانده سس انار را روی مرغ ها می ریزیم. در آخر مرغ پاییزی را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.