طرز تهیه کباب کوبیده با سیخ چوبی

طرز تهیه کباب کوبیده با سیخ چوبی , دستور پخت کباب کوبیده با سیخ چوبی

کباب کوبیده با سیخ چوبی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده با سیخ چوبی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۱ مشت
سیر۳ تا ۴ حبه
نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و زیرهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده با سیخ چوبی

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده با سیخ چوبی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای قرمز را به همراه فلفل سبز می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای قرمز، فلفل سبز، نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و زیره درون غذاساز می ریزیم. در ادامه پوست سیر ها را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را به همراه سیر ها به غذاساز اضافه می کنیم و مواد را کمی میکس می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کباب را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم مایه کباب به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. توجه داشته باشید زمان استراحت بیش از زمان معین شده نباشد.

مرحله پنجم

در غیر این صورت سبزیجات درون مایه کباب کوبیده آب می اندازد و مایه کباب انسجام خود را از دست می دهد. در ادامه پس از گذشت این زمان مقداری از مواد کباب کوبیده بر می داریم، سپسروی سیخ چوبی قرار داده و با دست فرم می دهیم.

مرحله ششم

تمام مایه کباب را به همین صورت آماده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، سیخ ها را به ترتیب درون تابه می چینیم.

مرحله هفتم

حالا صبر می کنیم تا یک سمت کباب ها سرخ شود، سپس آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.