طرز تهیه کباب کوبیده ارزان

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان , دستور پخت کباب کوبیده ارزان رستورانی

کباب کوبیده ارزان یکی از انواع دستورهای این کباب خوشمزه است که می توانیم آنرا به صورت اقتصادی تر در منزل درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده ارزان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر
سنگدان مرغ۱ کیلو گرم
دنبه گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز۳۰۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده ارزان و اقتصادی ابتدای کار سنگدان مرغ را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه دنبه را به تکه های کوچک خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا دنبه را درون چرخ گوشت می ریزیم و روی سنگدان چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و پس از آن پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب آن کاملا گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به سنگدان مرغ اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مایه کوبیده را مجددا درون چرخ گوشت می ریزیم و درون کاسه چرخ می کنیم، سپس زعفران، نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد کوبیده را مجددا به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم مایه کوبیده به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مایه کوبیده را از یخچال خارج می کنیم، سپس زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کوبیده بر می داریم و روی سیخ قرار داده و آنرا حالت می دهیم.

مرحله ششم

حالا تمام مایه کباب را به همین صورت به سیخ می کشیم، سپس منقل را ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم. در ادامه کمی باد می زنیم تا کباب ها به سیخ ها بچسبند.

مرحله هفتم

در این مرحله سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. در نهایت کباب ها را از سیخ می کشیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.