طرز تهیه املت شاک شوکا

طرز تهیه املت شاک شوکا طرز تهیه شاک شوکا ماست شاک شوکا چیست طرز تهیه املت لاکچری شاک شوکا ماست چیست

املت شاک شوکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار تونس است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت شاک شوکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
روغن زیتون۱ و نیم قاشق غذاخوری
پیاز کوچک۱ عدد کوچک
فلفل دلمه ای سبز و قرمز½ فلفل دلمه ای سبز و قرمز
سیر۲ تا ۴ حبه
گوجه فرنگی۴۰۰ گرم
گشنیزبرای تزیین
آب½ پیمانه
پاپریکا و زیره سبز½ قاشق چایخوری
تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه املت شاک شوکا

مرحله اول

برای تهیه املت شاک شوکا به روش تونسی ابتدای کار فلفل دلمه ای ها را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به همراه فلفل دلمه ای و سیر درون تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا مواد نرم شوند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوجه فرنگی کمی سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن باز شود. در ادامه فلفل سیاه را به همراه نمک، فلفل قرمز، زیره سبز و پاپریکا به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم گشنیز را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود و سرخ شوند. در ادامه آب را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این مدت زمانی که آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شد تخم مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم تخم مرغ ها بدون هم زدن ببندند. در ادامه گشنیز را می شوییم.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که املت آماده شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس درب تابه را بر می داریم. در ادامه گشنیز را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس روی املت می ریزیم و پس از آن به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.