طرز تهیه املت ربی

طرز تهیه املت ربی طرز تهیه املت ربی قهوه خانه ای طرز تهیه املت با رب و قارچ فیلم طرز تهیه املت با رب

املت ربی که با نام املت قهوه خانه ای هم شناخته می شود، یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که از ترکیب تخم مرغ و رب گوجه فرنگی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت ربی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
روغنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه املت ربی

مرحله اول

برای تهیه املت ربی قهوه خانه ای در ابتدای کار یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

مرحله دوم

حالا تابه نچسب را از روی حرارت بر می داریم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم تا رنگ باز کند. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را به صورت پخش درون تابه حاوی رب گوجه فرنگی می ریزیم، سپس بدون هم زدن اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه تخم مرغ کمی خودش را بگیرد. حالا مقداری نمک و فلفل سیاه روی تخم مرغ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان با کمک قاشق تخم مرغ را به آرامی با رب گوجه فرنگی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید این کار باید بدون وقفه و با سرعت العمل بالا انجام دهید.

مرحله ششم

دقت کنید املت بیش از حد روی حرارت نماند، به دلیل آن که املت سفت و خشک می شود. در ادامه زمانی که پخت املت به اتمام رسید تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس به همراه نان سنگک تازه و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.