طرز تهیه املت منه من

طرز تهیه املت منه من , دستور پخت املت منه من

املت منه من یکی از انواع غذاهای اصیل کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت منه من در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
تخم مرغ۲ عدد
سوسیس شکاریبه مقدار کافی
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل سبز۲ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
پونه کوهی خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه املت منه من

مرحله اول

برای تهیه املت منه من به روش ترکیه ای ابتدای کار گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه کاور سوسیس را جدا می کنیم، سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا فلفل سبز را می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، بعد یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل سبز را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا نرم شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر زردچوبه خارج شود. در ادامه سوسیس خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سوسیس کمی سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه فرنگی را به سوسیس اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پونه کوهی و فلفل قرمز به املت اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم تخم مرغ به طور کامل بپزد. در آخر املت منه من را به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.