طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای

طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای , دستور پخت کباب تابه ای قهوه خانه ای

کباب تابه ای قهوه خانه ای یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولا در قهوه خانه های سنتی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل سبز۲ عدد
فلفل قرمز۱ عدد
جعفری۱۰۰ گرم
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زیره و فلفل قرمز پرک شدهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای ساده ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه ۱ عدد فلفل سبز و فلفل قرمز را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا فلفل های خرد شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی خارج شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زیره و فلفل قرمز پرک شده را به گوشت می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله ۱ و نیم قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس مایه کباب را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا ۱ قاشق رب گوجه فرنگی را به همراه باقی مانده روغن مایع مخلوط می کنیم، سپس درون ظرف فر می مالیم و پخش می کنیم. در ادامه مایه کباب تابه ای را درون ظرف قرار می دهیم، سپس درون آن پخش می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کباب تابه ای را به اندازه دلخواه به فرم مثلثی برش می زنیم، سپس باقی مانده رب گوجه فرنگی را با مقداری آب جوش مخلوط می کنیم و به صورت پخش روی کباب تابه ای می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله هفتم

حالا گوجه فرنگی را به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس به همراه فلفل سبز باقی مانده روی کباب تابه ای قرار می دهیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

در نهایت ظرف حاوی مایه کباب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کباب به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کباب تابه ای را از فر خارج می کنیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 30 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.