طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی

طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی , دستور پخت کباب تابه ای بدون روغن

کباب تابه ای رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با این دسترو با کالری کمتری درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله و قلوه گاه گوسفند۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای رژیمی ابتدای کار گوشت گوساله را به همراه قلوه گاه گوسفند به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و پس از آن درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز ها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز ها را می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به گوشت کباب اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مایه کباب کاملا ترکیب و یکدست شدند، روی کاسه را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه کباب به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس در تابه رژیمی قرار می دهیم و با دست درون تابه کاملا پهن می کنیم. در ادامه مایه کباب را به دلخواه فرم می دهیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گوشت کمی آب بیندازد.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که آب اضافی گوشت کاملا کشیده شد روغن مایع را اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم یک طرف کباب کاملا سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس از وسط به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

حالا برش های گوجه فرنگی را روی کباب تابه ای قرار می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی به خورد کباب برود. در ادامه کباب را به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از اینکه هر دو سمت کباب سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس گوجه فرنگی ها را درون ظرف می چینیم. در آخر کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.