طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی , دستور پخت کوکو سیب زمینی زعفرانی

کوکو سیب زمینی زعفرانی یکی از انواع غذاهای محبوب ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
سیب زمینی۱ کیلو گرم
تخم مرغ۶ عدد
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و روغن مایعبه مقدار کافی
پودر دارچین یا شوید خشکبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی ساده ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها کاملا پخته شوند.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که مغز سیب زمینی ها کاملا نرم و پخته شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا له و پوره شوند. در ادامه اجازه می دهیم پوره سیب زمینی کاملا خنک شود، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه جداگانه اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که بافت تخم مرغ از لختگی خارج شد آن را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه و زعفران دم کرده به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر دارچین یا شوید خشک را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مواد را هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید پودر دارچین و شوید را با هم اضافه نکنید فقط یکی از آن ها را اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. با قاشق از مایه کوکو را بر می داریم، سپس درون تابه قرار می ریزیم تا سرخ شوند.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم کوکوها کاملا سرخ شوند، سپس آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در آخر کوکو سیب زمینی را به همراه خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.