طرز تهیه گشنیز کباب

طرز تهیه گشنیز کباب گشنیز کباب تهرانی

گشنیز کباب یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه آذری است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گشنیز کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کیلو گرم
سیر۲ حبه
گشنیز۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پیاز۲ عدد
مواد لازم برای سس گشنیز
گوجه فرنگی۳ تا ۴ عدد
روغن مایعبه مقدار کافی
گشنیز۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه گشنیز کباب

مرحله اول

برای تهیه گشنیز کباب ساده ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه گشنیز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی گشنیز خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر و پیاز را به دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن کشیده شود و پس از آن به همراه سیر، نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که مایه کباب کاملا یکدست شد با دست مرطوب به اندازه یک نارنگی از مواد کباب بر می داریم و به صورت لوله ای فرم می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس کباب ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم تا مغز پخت شوند. در ادامه سس گشنیز را آماده می کنیم، برای این منظور گشنیز را می شوییم.

مرحله ششم

حالا گشنیز را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی را به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا گوجه فرنگی را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس نمک، فلفل سیاه و گشنیز را به آن اضافه می کنیم و پس از آن به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه تفت می دهیم تا گشنیز با سس ترکیب شده و روغن بیندازد.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کباب ها را روی سس می چینیم، سپس مقداری گشنیز روی کباب ها می ریزیم و اجازه می دهیم مجددا به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا غذا جا بیفتد. در آخر گشنیز کباب را با برنج سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.