طرز تهیه کوفته کباب

طرز تهیه کوفته کباب یزدی طرز تهیه کوفته کباب ترکی طرز تهیه کوفته کباب همدانی کوفته کباب ایرانی کوفته کباب لبنانی طرز تهیه کوفته سیخی

کوفته کباب از غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کیلو گرم
پیاز۲ عدد
نعنا و جعفری تازهبه مقدار کافی
نمک، سماق و فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پودر زیره و پودر دارچین½ قاشق چایخوری
پودر هل و پاپریکا½ قاشق چایخوری
سیر۴ حبه
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته کباب

مرحله اول

برای تهیه کوفته کباب خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه نعنا و جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله نعنا و جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به همراه پیاز به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به خوبی می شوییم.

مرحله چهارم

حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه روغن زیتون به گوشت اضافه می کنیم. در ادامه نمک را به همراه سماق، فلفل سیاه، پودر هل، پاپریکا، پودر زیره و پودر دارچین به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه حاوی مواد کباب را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یحچال استراحت کند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس با دست چرب مقداری از مواد کباب را بر می داریم و به سیخ می کشیم. در ادامه ذغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم تا سرخ شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله سیخ های کباب را روی حرارت ذغال قرار داده و اجازه می دهیم یک طرف کباب ها کاملا پخته شوند. در ادامه سیخ ها را به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن ها کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که کباب ها مغز پخت شدند، سیخ ها را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کوفته کباب را با پیاز و جعفری، گوجه فرنگی و پوره سیب زمینی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.