طرز تهیه کوکو پیازچه

طرز تهیه کوکو پیازچه با سیب زمینی طرز تهیه کوکو پیازچه نی نی سایت طرز تهیه کوکو پیازچه تصویری طرز تهیه کوکو پیازچه با مرغ طرز تهیه کوکوی پیازچه و جعفری کالری کوکو پیازچه کوکو پیازچه با قارچ کوکوی پیازچه دونفره

کوکو پیازچه یکی از انواع کوکوهای ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو پیازچه خوشمزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
تخم مرغ۱ عدد
پیازچه۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد۱ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو پیازچه

مرحله اول

برای تهیه کوکوی پیازچه خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، آنها را زیر آب سرد گرفته و پوست می گیریم، سپس با رنده ریز رنده کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه ها را به صورت نگینی خرد کرده و اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی آنرا به طور کامل گرفته، سپس پیاز رنده شده را به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در صورتی که مایه کوکو شل بود، آرد را اضافه کرده و ترکیب می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه صبر می کنیم روغن به خوبی داغ شود، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر میداریم.

مرحله ششم

حالا مایه کوکو را به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با کف دست تخت کرده و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم

در مرحله پایانی پس از اینکه کوکوها آماده شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در نهایت کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.