طرز تهیه ماهی پرتقالی

طرز تهیه ماهی پرتقالی , دستور پخت ماهی با سس پرتقال

ماهی با سس پرتقال یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی آزاد۲ کیلو گرم
آب پرتقال۱ عدد
پرتقال۱ عدد بزرگ
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک و فلفل ساه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ماهی پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه ماهی پرتقالی مجلسی ابتدای کار شکم ماهی را باز می کنیم، سپس مقداری آب پرتقال، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون و روی آن می ریزیمو به آرامی بدن ماهی را ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد آن بروند.

مرحله دوم

حالا ماهی را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم، سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا گوشت ماهی به مواد طعم دهنده آغشته شوند و ماهی مزه دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله درون سینی فر را با ورق فویل می پوشانیم، سپس روی فویل را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه پوست پرتقال را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم و چند اسلایس کف سینی می چینیم.

مرحله چهارم

حالا ماهی را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی اسلایس های پرتقال قرار می دهیم. در ادامه دو طرف ماهی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس اسلایس های باقی مانده پرتقال را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پرتقال ها را روی ماهی قرار می دهیم، سپس مقداری نمک روی آن می پاشیم و باقی مانده ورق فویل را به صورتی که با ماهی تماس پیدا نکند روی آن بر می گردانیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا ۱ پیمانه آب درون سینی فر می ریزیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم ماهی به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا مغز پخت شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ورق فویل را باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از آب پرتقال و آب ماهی درون سینی روی ماهی می ریزیم تا خشک نشود، سپس اجازه می دهیم ماهی به مدت ۱۰ دقیقه دیگر درون فر بماند تا گریل شده و روی آن طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان ماهی را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت ماهی را با نارنج، جعفری و فلفل سبز تزئین می کنیم، سپس به همراه شوید پلو و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.