طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی , دستور پخت جوجه کباب حلزونی

جوجه کباب حلزونی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای مجالس مهم درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب حلزونی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله مرغ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب حلزونی خوشمزه ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نواری به قطر ۲ تا ۳ سانتی متر برش می زنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه برش های فیله مرغ را درون مخلوط پیاز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد با فیله مرغ ترکیب شود.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه حاوی سینه مرغ با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ به خوبی مزه دار شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آب لیمو ترش تازه را به فیله های مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه فیله های مرغ نواری را به صورت حلزونی می پیچانیم و به سیخ می کشیم، سپس زغال را به صورت یکدست روشن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ ها را روی حرارت زغال قرار می دهیم و اجازه می دهیم جوجه کباب ها مغز پخت شوند. در همین حین سیخ ها را هر چند لحظه یک بار به صورت مرتب می چرخانیم تا جوجه ها به صورت یکدست بپزند.

مرحله ششم

در صورت تمایل کمی کره ذوب شده هم روی جوجه ها می مالیم تا لذیذتر شوند. در نهایت جوجه ها را از سیخ جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان یا پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.