طرز تهیه جوجه کباب یونانی

جوجه کباب یونانی , طرز تهیه جوجه کباب یونانی , دستور پخت جوجه کباب یونانی

جوجه کباب یونانی یکی از کباب های خاص و خوشمزه کشور یونان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب یونانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
سیر۲حبه
جعفری۲ قاشق غذاخوری
پودر اورگانو½ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
ماست چکیده۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب یونانی خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به قطعات یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار داده و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و درون کاسه حاوی سینه مرغ خرد شده اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ماست چکیده را به همراه آب لیمو ترش تازه، پودر آویشن، پودر اورگانو، سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه درون کاسه حاوی سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مرغ مزه دار شود.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۶ ساعت اجازه می دهیم درون یخچال استراحت کند تا طعم مواد به خورد گوشت مرغ برود. در همین حین سیخ های چوبی رادرون آب سرد قرار می دهیم تا خوب خیس بخورند.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ های چوبی را از آب خارج می کنیم، سپس مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم و به سیخ می کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا سیخ های چوبی را درون تابه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا سرخ شوند. در ادامه زمانی که یک طرف کباب ها کاملا سرخ شدند، آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر نیز به صورت کامل سرخ و طلایی شود.

مرحله هفتم

در نهایت جوجه های یونانی را از تابه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانیم برای سیخ کردن گوشت مرغ از سیخ های فلزی استفاده کرده و جوجه را روی منقل کباب کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.