طرز تهیه شنیسل ماهی

طرز تهیه شنیسل ماهی , دستور پخت شنیسل ماهی

شنیسل ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که به صورت ساده یا سوخاری درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شنیسل ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله ماهی قزل آلا۴۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی
فلفل سفید یا سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ پیمانه

طرز تهیه شنیسل ماهی

مرحله اول

برای تهیه شنیسل ماهی خوشمزه ابتدای کار ماهی را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم، سپس نمک، آب لیمو ترش تازه، پودر زنجبیل، پودر سیر و فلفل سیاه یا سفید را روی ماهی می ریزیم و ماهی را ماساز می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله روی ظرف حاوی ماهی مرینیت شده را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا ماهی مزه دار شود و ادوبه ها به خورد گوشت ماهی بروند.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان ماهی را از یخچال خارج می کنیم، سپس تخم مرغ ها را درون یک ظرف مناسب اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. در ادامه آرد را درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری زردچوبه و پودر سیر به آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ابتدا ماهی مرینیت شده را درون آرد می غلطانیم تا آرد سطح ماهی را کاملا پوشش بدهد.

مرحله پنجم

حالا ماهی را از آرد خارج می کنیم، سپس درون تخم مرغ قرار می دهیم تا ماهی به تخم مرغ آغشته شود. در ادامه مجددا ماهی را درون آرد می غلطانیم تا ماهی را کاور کند، سپس به همین ترتیب ماهی ها را آماده می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه شنیسل های ماهی را درون تابه قرار می دهیم و به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت شنیسل های ماهی را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی شان خارج شود. در آخر شنیسل های ماهی را به همراه گوجه فرنگی خیارشور و نان تازه سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.