طرز تهیه آبگوشت قنبید

طرز تهیه آبگوشت قنبید طرز تهیه غذا با قنبید معنی قنبید

آبگوشت قنبید یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر قم می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت قنبید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت آبگوشتی۵۰۰ گرم
نخود½ پیمانه
لوبیا سفید½ پیمانه
گندم۱ فنجان کوچک
کلم سنگی۳ عدد
پیاز۲ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آبگوشت قنبید

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت قنبید خوشمزه ابتدای کار لوبیا سفید، نخود و گندم را می شوییم تا گرد و غبارشان شسته شود، سپس حبوبات را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ شب درون آب بمانند تا خیس بخورند.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ نخود و لوبیا سفید بهتر گرفته شود در طی این زمان آب آن ها را چند مرتبه عوض می کنیم. در ادامه گوشت را درون زود پز قرار می دهیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت کامل به گوشت اضافه می کنیم. در ادامه حبوبات را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس کلم سنگی ها را می شوییم و پوست آن ها را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کلم سنگی را به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به گوشت اضافه می کنیم. در ادامه نمک و زردچوبه را به مواد آبگوشت اضافه می کنیم، سپس به اندازه کافی روی مواد آب می ریزیم و درب زود پز را می بندیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زود پز را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آبگوشت قنبید جوش بیاید. در ادامه زمانی که آبگوشت جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم مواد آبگوشت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که آبگوشت جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس آبگوشت قنبید را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر آبگوشت قنبید را به همراه نان تازه و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.