طرز تهیه سیرابی و شیردان

طرز تهیه سیرابی با رب طرز تهیه سیرابی خشک شده طرز تهیه سیرابی خوشمزه نی نی سایت طرز تهیه سیرابی خوشمزه با نخود طرز تهیه سیرابی با پاچه طرز تهیه سیرابی با بلغور گندم طرز تهیه سیرابی با گندم طرز تهیه سیرابی با برنج

سیراب و شیردان یکی از انواع غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که معمولا برای عصرانه یا صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیرابی و شیردان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیراب و شیردان۱ دست
پیاز۲ عدد
سیر۱ حبه
لیمو عمانی۲ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سیرابی و شیردان

مرحله اول

برای تهیه سیرابی خوشمزه ابتدا سیرابی و شیردان را به خوبی تمیز کرده و می شوییم، سپس با قیچی به صورت تکه های کوچک خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۶ لیوان آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب جوش آمد، کف های سفید رنگ روی سطح آب را به طور کامل با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله سوم

گرفتن کف های روی آب باعث می شود که طعم و بوی زهم سیراب و شیردان به طور کامل گرفته شود. در ادامه پیاز ها را پوست گرفته و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را به صورت کامل پوست گرفته و به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را کمتر می کنیم، سپس اجازه می دهیم سیرابی با حرارت ملایم بپزد.

مرحله پنجم

در همین حین لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ می کنیم و درون یک لیوان آب جوش قرار می دهیم تا تلخی شان به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه سیرابی به مدت یک تا دو ساعت پخت، لیمو عمانی را می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم غذا به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت دیگر روی حرارت بماند تا به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه سیرابی به خوبی جا افتاد، در صورت تمایل مقداری مرزه خشک می افزاییم.

مرحله هفتم

پس از اینکه غذا به طور کامل پخت و آب درون قابلمه تقریبا از نصف کمتر شد، غذای ما آماده است. در ادامه آب سیرابی ها را به همراه مقداری آب درون کاسه می ریزیم، سپس به همراه نان خرد شده سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.