طرز تهیه آبگوشت کشک

طرز تهیه آبگوشت کشک ساده طرز تهیه آبگوشت کشک همدانی طرز تهیه آبگوشت کشک لرستان طرز تهیه آبگوشت کشکی کرمانی آبگوشت کشک و بادمجان طرز تهیه آبگوشت کشک اراک

آبگوشت کشک از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت کشک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود½ فنجان
لوبیا سفید½ فنجان
بلغور گندم۱ فنجان
آب سردبه مقدار کافی
گوشت آبگوشتی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۵ حبه
بادمجان۱ عدد
کشک رقیق شده½ لیوان
سیب زمینی۱ عدد
نعناع داغ ۳ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه۱ قاشق مرباخوریی

طرز تهیه آبگوشت کشک

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت کشک خوشمزه ابتدای کار لوبیا سفید و نخود را می شوییم تا گردو و غبارشان شسته شود، سپس حبوبات را درون یک کاسه حاوی آب اضافه می کنیم. در ادامه بلغور گندم را می شوییم و به کاسه حاوی حبوبات اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم حبوبات و بلغور گندم به مدت ۱ شب درون آب بمانند تا کاملا خیس بخورند. در ادامه برای این که نفخ حبوبات بهتر گرفته شود در طی این زمان آب درون کاسه را چند مرتبه عوض می کنیم. حالا پس از این زمان حبوبات را آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله حبوبات را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس گوشت آبگوشتی را به آن اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت کامل درون قابلمه قرار می دهیم، سپس بامجان را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پوست بادمجان را جدا می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس بادمجان را به صورت کامل درون تابه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان را کاملا سرخ می کنیم، سپس به همراه نمک و زردچوبه به قابلمه حاوی مواد آبگوشت اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی را تمیز می شوییم، سپس با پوست درون قابلمه قرار می دهیم و به اندازه کافی آب درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد، سپس کف ایجاد شده روی سطح آب را جدا کرده و درب قابلمه را می بندیم. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم مواد آبگوشت به طور کامل بپزند.

مرحله هفتم

در این مرحله ۳۰ دقیقه آخر پخت یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله نعنا را اضافه کرده و به مدت یک دقیقه تفت می دهیم. دقت کنید نعنا سریع می سوزد.

مرحله هشتم

حالا کشک را به همراه نعنا داغ به قابلمه حاوی آبگوشت اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا کشک و نعنا داغ درون آبگوشت پخش شوند. در ادامه اجازه می دهیم آبگوشت به مدت ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم جوش بزند تا جا بیوفتد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این مدت زمانی که آبگوشت جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس آبگوشت کشک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر آبگوشت کشک را به همراه نان سنگک تازه، ترشی و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.