طرز تهیه آبگوشت بادمجان

طرز تهیه آبگوشت بادمجان آبگوشت بادمجان و سیب زمینی آبگوشت بادمجان تویسرکان آبگوشت بادمجان و کشک

آبگوشت بادمجان از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوشت آبگوشتی۵۰۰ گرم
لپه۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانیبه مقدار کافی

طرز تهیه آبگوشت بادمجان

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت بادمجان خوشمزه ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه بادمجان را درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان درون آب و نمک بماند تا تلخی اش گرفته شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم، سپس پیاز را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه لپه را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به قابلمه حاوی لپه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه فلفل سیاه را به همراه پودر لیمو عمانی و رب گوجه فرنگی درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه کافی آب به گوشت اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت و لپه ۲ ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

حالا استخوان های گوشت را جدا می کنیم، سپس بادمجان ها را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بادمجان ها را به همراه سیب زمینی و نمک به آبگوشت اضافه می کنیم، سپس مجددا روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا پخته شوند. در ادامه زمانی که بادمجان و سیب زمینی کاملا پخته شدند حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا آبگوشت را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن کاملا خارج شود. در ادامه مواد آبگوشت را درون قابلمه بر می گردانیم، سپس با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له و پوره شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.