طرز تهیه خورش کدو حلوایی

طرز تهیه خورش کدو حلوایی با رب انار طرز تهیه خورش کدو حلوایی شیرازی دانلود طرز تهیه خورش کدو حلوایی طرز تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خورش کدو حلوایی بدون گوشت طرز تهیه خورش کدو حلوایی با لپه طرز تهیه خورش کدو حلوایی با شکر

خورش کدو حلوایی یکی از خورش های خاص و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو حلوایی۷ تکه بزرگ
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آلو بخارا۱۲ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
گوشت گوسفندی۲۵۰ گرم
کره۲۵ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین و پودر هلبه مقدار کافی
ادویه کاری و شکربه مقدار کافی

طرز تهیه خورش کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا تا تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه، ادویه کاری و پودر دارچین را به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه به اندازه کافی آب جوش به گوشت اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت کاملا بپزد.

مرحله چهارم

حالا پوست کدو ها را جدا می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع و کره به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه کدو حلوایی ها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کدو حلوایی ها را به صورت کامل سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم و رب گوجه فرنگی را درون تابه می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند.

مرحله ششم

حالا شکر را به همراه نمک، پودر هل و آب لیمو ترش تازه به خوش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم خورش روی حرارت جوش بزند تا سس به غلظت مطلوب برسد. در ادامه کدو و آلو بخارا را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت جوش بزند تا کدو پخته شوند. توجه داشته باشید زمان پخت کدو بیش از زمان معین شده نباشد به دلیل آن که کدو له می شوند.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان خورش را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش کدو حلوایی را با مقداری خلال پسته تزئین می کنیم و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.