طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج

طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج , دستور پخت خوراک قارچ و اسفناج

خوراک قارچ و اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه گیاهی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۴۰۰ گرم
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
خردل۱ قاشق چایخوری
شیر نارگیل یا شیر معمولی۱ فنجان
آرد۱ قاشق غذاخوری
پیاز شیرین۲ عدد
سیر تازه۳ حبه
قارچ۴۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج

مرحله اول

برای تهیه خوراک قارچ و اسفناج خوشمزه ابتدای کار اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اسفناج را با کمک یک چاقوی تیز خرد می کنیم. در ادامه شیر نارگیل را به همراه خردل، آرد و کمی نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قارچ را به پیاز و سیر اضافه می کنیم و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه تفت می دهیم تا قارچ کاملا نرم شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه به قارچ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط شیر نارگیل را به قارچ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه خوراک را به صورت مداوم هم می زنیم تا سس غلیظ شود، سپس اسفناج را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که اسفناج ها کاملا نرم و پژمرده شدند تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه خوراک قارچ و اسفناج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.