طرز تهیه کباب مرغ چوبی

طرز تهیه کباب مرغ چوبی , دستور پخت کباب مرغ چوبی

کباب مرغ چوبی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ چوبی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
جعفری۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
پیاز قرمز۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
قارچ۶ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب مرغ چوبی

مرحله اول

برای تهیه کباب مرغ چوبی خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و ۲ مرتبه درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. در ادامه پیاز را به سینه مرغ چرخ شده اضافه می کنیم، سپس قارچ را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس به همراه قارچ به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه به سینه مرغ چرخ شده اضافه می کنیم و با دست به مدت ۵ تا ۷ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم مواد کوبیده به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون آب بمانند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان مواد کوبیده را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه سیخ ها را از آب خارج می کنیم، سپس خشک می کنیم و مقداری از مواد کوبیده بر می داریم و به به فرم دلخواه به سیخ می کشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کوبیده ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت کره را به تابه اضافه می کنیم و کباب ها را به مدت ۱ دقیقه سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم. در آخر کوبیده های مرغ را به همراه گوجه فرنگی سرخ شده و پلو سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.