طرز تهیه جوجه کباب مدیترانه ای

طرز تهیه جوجه کباب مدیترانه ای , دستور پخت جوجه کباب مدیترانه ای

جوجه کباب مدیترانه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب مدیترانه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
ماست سفت و شیرین۱ لیوان
روغن مایع یا زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی
پودر پیاز یا پیاز۱ قاشق مرباخوری یا ۱ عدد
سبزی معطربه مقدار کافی
سیر۲ تا ۳ حبه

طرز تهیه جوجه کباب مدیترانه ای

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب مدیترانه ای خوشمزه ابتدای کار ماست را به همراه روغن مایع درون یک کاسه می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم بافت ماست یکدست شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را به ماست اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به مخلوط ماست اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز یا پودر پیاز را به ماست اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه سبزی معطر (گشنیز، جعفری، ترخون و ریحان) را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن ها کاملا خارج شود.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم و درون مخلوط ماست می ریزیم، سپس هم می زنیم تا گوشت مرغ با مواد ماستی آغشته شود. در ادامه روی کاسه حاوی مرغ مزه دار شده را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم سینه مرغ مزه دار شده به مدت ۶ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مواد به خورد گوشت مرغ برود. در ادامه پس از گذشت این زمان گوشت مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینه های مرغ را از مواد ماستی خارج می کنیم و به صورت یکدست سیخ می کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود.

مرحله هفتم

در نهایت جوجه کباب ها را درون تابه قرار می دهیم، سپس به صورت کامل گریل می کنیم تا سرخ و مغز پخت شوند. در آخر جوجه کباب های مدیترانه ای را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 14 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.