طرز تهیه جوجه کباب تریاکی

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی , دستور پخت جوجه کباب تریاکی

جوجه کباب تریاکی یکی از انواع کباب های بسیار محبوب بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشورهای شرق آسیا می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب تریاکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سیر۱ حبه
پیاز۱ عدد
سرکه۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
عسل یا شکر قهوه‌ای۱ قاشق غذاخوری
سویا سس۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب تریاکی خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه سرکه را به همراه شکر قهوه ای و سس سویا درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط سس را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد ترکیب و یکدست شده، سپس سس غلیظ شود. در ادامه سس را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه سیر را به همراه پیاز با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به مخلوط سس اضافه می کنیم، سپس برش های سینه مرغ را به مخلوط سس اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله توجه داشته باشید سس سویا شور است به همین دلیل در اضافه کردن نمک دقت کنید. در ادامه نمک و فلفل سیاه سس را اندازه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا سینه مرغ به سس آغشته شود.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه حاوی سینه مرغ مزه دار شده را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال استراحت کند تا سینه مرغ مزه دار شود. ۱ ساعت قبل از کباب کردن مقداری روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم و جوجه ها را به صورت یکدست به سیخ می کشیم. در ادامه سیخ ها را روی حرارت زغال قرار می دهیم و به صورت مرتب می چرخانیم تا به صورت یکدست کباب شوند.

مرحله هفتم

در صورت تمایل چند سیخ گوجه فرنگی هم روی منقل کباب می کنیم. در نهایت جوجه کباب را به همراه گوجه کبابی درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به سیلقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.