طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ

کتلت گوشت بدون تخم مرغ , طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ

کتلت گوشت بدون تخم مرغ یکی از انواع رسپی های متعدد کتلت است که همانطور که از نامش مشخص است در تهیه این کتلت از تخم مرغ استفاده نمی شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم  برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پاپریکاهر کدام ½ قاشق چایخوری
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
جعفری خشکبه مقدار دلخواه

طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کتلت گوشت خوشمزه بدون تخم مرغ ابتدا سیب زمینی ها را به همراه پیاز می شوییم و پوست می گیریم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم. در ادامه مواد رنده شده را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط پیاز و سیب زمینی رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و پودر سیر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در صورت تمایل می توانیم مقداری سبزی معطر خشک شده مثل جعفری هم برای عطر و طعم بهتر کتلت ها اضافه کنیم. پس از اینکه مایه کتلت آماده شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم. حالا با کمی آب دستانمان را مرطوب می کنیم تا مایه کتلت به دستمان نچسبد.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی متوسط از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با کف دست آنرا تخت می کنیم و به آرامی درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

مرحله ششم

به همین صورت تمام مایه کتلت را آماده می کنیم و درون روغن سرخ می کنیم. پس از اینکه یک سمت کتلت ها رنگ گرفت و به خوبی سرخ شد، به آرامی آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم

در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی هم از وسط نصف می کنیم و در کنار تابه سرخ می کنیم. در پایان کتلت ها و گوجه فرنگی های سرخ شده را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.