طرز تهیه دیبیجا

طرز تهیه دیبیجا طرز تهیه اشپل وابیج طرز تهیه اشپل روده طرز تهیه واویشکا اشپل

دیبیجا یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شمال کشورمان است که معمو.لا با اشپل و دل و روده ماهی سفیده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دیبیجا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اشبل و روده ماهی سفید۱ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
انار دان شده۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه دیبیجا

مرحله اول

برای تهیه دیبیجا خوشمزه ابتدای کار شکم ماهی سفید را به کمک چاقو باز می کنیم، سپس دل و روده ماهی را به همراه اشبل از درون ماهی سفید خارج می کنیم، سپس تمیز می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی دل و روده ماهی خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و دل و روده ماهی را درون تابه می گذاریم، سپس تفت می دهیم و اجازه می دهیم آب دل و روده کاملا تبخیر شود.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز رنده شده را به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا طلایی و سرخ شود. در ادامه دل و روده ماهی را از تابه خارج می کنیم، سپس به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله انار را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های آن خارج شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به دل و روده ماهی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه گرفته شود.

مرحله ششم

حالا انار دان شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم و مواد را به یک سمت تابه هدایت می کنیم. در ادامه اشبل را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم و آرام آرام با مواد مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید اشبل را زیاد خرد نکنید. در ادامه زمانی که مواد با هم ترکیب و یکدست شدند، حرارت را خاموش می کنیم. در آخر دیبیجا را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس به همراه پلو و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 8 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.