طرز تهیه گمج کباب

طرز تهیه گمج کباب خانم نجاتی طرز تهیه گمج کباب با گردو طرز استفاده از گمج گیلانی طرز تهیه گمج کباب بدون گردو طرز تهیه گمج کباب با مرغ عکس گمج کباب طرز تهیه گمج کباب با گوشت سبزی گمج کباب چه نوع سبزی است

گمج کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی استان گیلان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گمج کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله یا گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
مغز گردو۱ لیوان
دنبه۲۰ گرم
کره۲۰ گرم
اب انار ترش۲ قاشق غذاخوری
رب انار۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سبزی چوچاق۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه گمج کباب

مرحله اول

برای تهیه گمج کباب خوشمزه ابتدای کار گوشت گوساله یا گوسفند را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی درشت می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره و دنبه را درون قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن دنبه خارج شود، سپس پیاز های خلالی را درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه تکه های گوشت را درون قابلمه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله چهارم

حالا مغز گردو را درون غذاساز می ریزیم، سپس پوره می کنیم و درون قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم. در ادامه مغز گردو را کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس سبزی معطر (چوچاق) را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی چوچاق را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه سبزی چوچاق را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله ششم

حالا سبزی خرد شده را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزی تغییر رنگ بدهد. در ادامه رب انار را درون قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به تفت دادن رب گوجه فرنگی ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه آب انار را درون خورش اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس آب جوش را درون خورش اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت ۲ ساعت زمانی که گوشت کاملا پخته شد و خورش غلیظ شد، نمک آن را اندازه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم. در آخر این خورش خوشمزه را به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.