طرز تهیه خورش ماست

طرز تهیه خورش ماست کرج، استان البرز طرز تهیه خورش ماست تهران، استان تهران طرز تهیه خورش ماست اصفهان با مرغ فیلم تهیه خورش ماست طرز تهیه خورش ماست با مرغ طرز تهیه خورش ماست مازندرانی طرز تهیه خورش ماست گیاهی طرز تهیه خورش ماست بیتوته

خورش ماست یکی از انواع خورش های معروف ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر اصفهان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ماست در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
شکر½ پیمانه
گلاب۱ قاشق سوپخوری
مغز گردو۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام۱ قاشق غذاخوری
ماست پرچرب شیرین۳ پیمانه
گوشت گردن گوسفندی۲۵۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
خلال پسته و زرشکبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش ماست

مرحله اول

برای تهیه خورش ماست خوشمزه ابتدای کار گوشت گردن را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به خوبی می شوییم. در ادامه پیاز را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری زردچوبه درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس تا اندازه ای که روی گوشت را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۳ ساعت به طور کامل بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان گوشت را از قابلمه خارج می کنیم، سپس استخوان های آن را جدا می کنیم و گوشت آن را به صورت خیلی نازک ریش ریش می کنیم. در ادامه گوشت را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت را با گوشت کوب به اندازه ای که گوشت سفید و کش دار شود می کوبیم. در ادامه ماست را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری شکر به آن یاضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ماست را روی حرارت به صورت مداوم هم می زنیم تا ماست جوش بیاید. زمانی که ماست جوش آمد گوشت را به آن اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا گوشت و ماست با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه خلال بادام و زعفران دم کرده درون خورش ماست می ریزیم. در ادامه مقداری نمک و گلاب درون خورش ماست می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که خورش ماست غلیظ و کش دار شد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر مقداری خلال پسته و زرشک روی آن به عنوان تزئین می ریزیم، سپس به صورت سرد سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.