طرز تهیه جوجه کباب حلزونی تابه ای

جوجه کباب حلزونی تابه ای , طرز تهیه جوجه کباب حلزونی تابه ای , دستور پخت جوجه کباب حلزونی تابه ای

جوجه کباب حلزونی در تابه از کباب های خوشمزه خانگی است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب حلزونی تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۸۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
لیمو ترش۱ عدد
زعفران دم کرده½ فنجان
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی تابه ای

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب حلزونی در ماهیتابه ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری باریک با عرض یک تا یک و نیم سانتی متر برش می زنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه زعفران دم کرده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا تکه های مرغ را به خوبی زیر و رو می کنیم تا به طور کامل زعفرانی شوند. در ادامه کاسه را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا زعفران به طور کامل جذب گوشت مرغ شده و آنرا طلایی کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان ۴ قاشق روغن مایع یا روغن زیتون اضافه می کنیم و تکه های گوشت مرغ را زیر و رو می کنیم تا با روغن کاور شوند. در ادامه آب لیمو ترش را گرفته و پس از صاف کردن به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری پاپریکا، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت درشت خرد کرده و به کاسه می افزاییم، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود. هر چقدر گوشت مرغ بیشتر استراحت کند، در پایان کباب خوشمزه تری خواهیم داشت.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد، آنرا از یخچال خارج می کنیم. در ادامه هر تکه گوشت مرغ را به صورت حلزونی با دست شکل می دهیم، سپس سیخ چوبی را از وسط آن رد می کنیم. به همین ترتیب تمام گوشت مرغ را به سیخ می کشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه بزرگ انتخاب می کنیم، سپس با روغن یا کره به خوبی آنرا چرب می کنیم. در ادامه سیخ ها را درون تابه چیده، سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا جوجه ها سرخ شوند.

مرحله هشتم

ابتدای پخت، درب تابه را می گذاریم تا جوجه ها آب بیندازند و با آب خودشان سرخ شوند. پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، درب تابه را کنار می گذاریم و به صورت مرتب جوجه ها می چرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله نهم

در حین سرخ شدن جوجه مقداری کره ذوب می کنیم و روی جوجه ها می مالیم تا در پایان نرم تر و لذیذتر شوند. در نهایت پس از اینکه جوجه ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را به سلیقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.