طرز تهیه سوپ هویج

طرز تهیه سوپ هویج با مرغ طرز تهیه سوپ ساده طرز تهیه سوپ هویج و عدس طرز تهیه سوپ هویج و جو طرز تهیه سوپ هویج برای کرونا طرز تهیه سوپ هویج و رشته خواص سوپ هویج طرز تهیه سوپ هویج برای درمان اسهال

سوپ هویج یکی از پیش غذاهای خوشمزه بین المللی است که طعمی خاص و بسیار جذاب دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
هویج۸ عدد
سیب زمینی۱ عدد
سیر۲ حبه
زنجبیل۱ قاشق مربا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
آب مرغ۱ لیتر
نمک، فلفل سفیدبه مقدار کافی
تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سوپ هویج

مرحله اول

برای تهیه سوپ هویج خوشمزه ابتدا هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به همراه هویج و سیب زمینی درون قابلمه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سبزیجات سبک شوند. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و درون قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پوست زنجبیل تازه را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم و درون قابلمه حاوی سبزیجات اضافه می کنیم. در ادامه تخم گشنیز را درون هاون می ریزیم، سپس می کوبیم تا تخم گشنیز پودر شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک، فلفل سفید و پودر تخم گشنیز را درون قابلمه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا طعم و عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه آب مرغ را درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم سوپ جوش بیاید.

مرحله ششم

حالا زمانی که سوپ جوش آمد درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم سبزیجات کاملا بپزند و نرم شوند. در ادامه زمانی که سبزیجات کاملا پخته شدند، سوپ را درون بلندر یا غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خامه صبحانه را به پوره سوپ اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا خامه درون پوره سوپ حل شود. در ادامه پوره سوپ هویج را مجددا درون قابلمه بر می گردانیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم سوپ به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا جوش بزند. پس از گذشت ۵ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم، سپس سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با جعفری تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.