طرز تهیه تر حلوای شیرازی

طرز تهیه ترحلوا یزدی طرز تهیه ترحلوا ساده طرز تهیه ترحلوا با آرد گندم طرز تهیه ترحلوا تبریزی طرز تهیه ترحلوا با آرد برنج طرز تهیه ترحلوای شیرازی طرز تهیه ترحلوا زعفرانی طرز تهیه ترحلوا اردبیل

تر حلوا یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تر حلوای شیرازی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم تر حلوای شیرازی
نشاسته½ لیوان
شیر۳ لیوان
آرد برنج¼ لیوان
آب۲ لیوان
گلاب½ لیوان
شکر۱ لیوان تا ۱ و نیم لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه تر حلوای شیرازی

مرحله اول

برای تهیه ترحلوای خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس نشاسته را درون آن می ریزیم. در ادامه آب سرد را درون کاسه می ریزیم و مدام هم می زنیم تا نشاسته به طور کامل در آب سرد حل شود.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه انتخاب می کنیم، سپس شیر را به آن اضافه می کنیم، سپس آرد برنج را در الک می ریزیم و درون قابلمه الک می کنیم. در ادامه نشاسته را از صافی رد می کنیم، سپس به مخلوط شیر اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم مخلوط می کنیم. در ادامه وقتی مایه حلوا به غلظت فرنی رسید شکر را به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید مایه را به صورت مداوم هم بزنید چون زود ته می گیرد. در ادامه وقتی غلظت مایه بیشتر شد، گلاب را اضافه می کنیم، سپس به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا رد قاشق روی مایه بیفتد.

مرحله پنجم

حالا مایه حلوا را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت زعفران دم کرده اضافه می کنیم. در ادامه ظرف مورد نظر را با مقداری روغن چرب می کنیم، سپس تمام مایه سفید را به صورت داغ درون ظرف می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه زرد را هم به صورت داغ روی مایه سفید می ریزیم تا دو لایه به هم بچسبند. در ادامه ظرف را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال استراحت کند تا خودش را بگیرد.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج می کنیم، سپس با چاقو لبه های آن را جدا می کنیم و درون سینی بر می گردانیم و با چاقو به فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه آن را با گل محمدی تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.