طرز تهیه بریانی اصفهانی

طرز تهیه بریانی با شش طرز تهیه بریانی ساده طرز تهیه بریانی گوشت طرز تهیه بریانی جگر سفید طرز تهیه بریانی اصفهان اپارات فیلم طرز تهیه بریانی اصفهان

بریانی اصفهانی یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتا متعلق شهر به اصفهان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بریانی اصفهانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
جگر سفید گوسفندی۱ عدد
سیر۲ حبه
خلال پسته۱ قاشق غذاخوری
دارچین و زعفرانبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه بریانی اصفهانی

مرحله اول

برای تهیه بریانی اصیل اصفهانی ابتدا گوشت را به همراه جگر سفید خرد می کنیم و درون قابلمه قرار می دهیم، سپس پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل قابلمه می اندازیم.

مرحله دوم

حالا به اندازه ای آب درون قابلمه اضافه می کنیم که تا یک انگشت بالای مواد را آب بگیرد. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت به طور کامل بپزد و مقداری از آب گوشت باقی بماند.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت و جگرسفید را به صورت جداگانه درون غذاساز یا چرخ گوشت می ریزیم تا کاملا میکس یا چرخ شود. در ادامه آب گوشت را از صافی رد می کنیم تا مخلفات آن جدا شود، سپس روی حرارت ملایم می گذاریم تا گرم بماند.

مرحله چهارم

در این مرحله زعفران دم کرده را به آب گوشت اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم. در ادامه یک تابه کوچک را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به آن مقداری روغن به همراه پودر دارچین اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری گوشت چرخ کرده را بر می داریم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه روی گوشت را با پشت قاشق فشرده می کنیم تا گوشت یکدست و منسجم شود، سپس اجازه می دهیم گوشت کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

در نهایت نان سنگک را درون آب گوشت زعفرانی میزنیم، سپس روی سینی می گذاریم. در ادامه پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را روی نان سنگک بر می گردانیم، سپس کنار بریانی، جگر سفید چرخ شده می ریزیم در آخر آن را با خلال پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.