طرز تهیه خورش سیب خوشمزه

طرز تهیه خورش سیب درختی با مرغ طرز تهیه خورش سیب ساده طرز تهیه خورش سیب آلو با مرغ طرز تهیه خورش سیب با رب انار خورش سیب قرمز خورش سیب و آلو مشهدی

خورش سیب یکی از انواع خورش های قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سیب خوشمزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
لپه۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب۴ عدد متوسط
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش سیب خوشمزه

مرحله اول

برای تهیه خورش سیب درختی ابتدا لپه را از چند ساعت قبل درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد تا نفخ اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن مایع به یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و پیاز را چند دقیقه تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ داده و سبک شود.

مرحله سوم

حالا گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت تکه های کوچک قورمه ای خرد می کنیم و به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس گوشت را هم به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و رنگش تغییر کند.

مرحله چهارم

در این مرحله لپه را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و طعم خامی اش از بین برود.

مرحله پنجم

حالا ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش امد، کف های روی سطح آب را جمع کرده و دور می ریزیم. در ادامه حرارت را کم کرده تا گوشت و لپه به مدت یک ساعت بپزند.

مرحله ششم

در همین حین سیب ها را پوست گرفته و به صورت درست خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه آب سرد قرار می دهیم تا سیاه نشوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در حین داغ شدن روغن، سیب های خرد شده را از آب خارج کرده و با دستمال خشک می کنیم، سپس به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم  تا سرخ شوند. در ادامه سیب های سرخ شده را کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

پس از اینکه لپه و گوشت به طور کامل پختند، سیب سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، به همراه شکر و آب لیمو اضافه کرده و اجازه می دهیم آب خورش کم شود و به روغن بیفتد.

مرحله نهم

در صورت تمایل برای رنگ بهتر خورش، می توانیم کمی زعفران دم کرده هم اضافه کنیم. پس از اینکه خورش به خوبی جا افتاد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.