طرز تهیه دیگچه مشهدی مجلسی

طرز تهیه دیگچه مشهدی مجلسی طرز تهیه دیگچه نذری طرز تهیه دیگچه مشهدی برای 5 نفر طرز تهیه دیگچه مرحله به مرحله طرز تهیه دیگچه از کتاب رزا فرق دیگچه با شیر برنج طرز تهیه دیگچه برای ۲۰ نفر طرز تهیه دیگچه مشهدی در آپارات

دیگچه مشهدی یکی از انواع غذاهای خوشمزه مشهد است که معمولا برای مناسبت های خاص مذهبی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دیگچه مشهدی مجلسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
برنج نیم دانه۱ لیوان
شکر۱ لیوان
شیر۲ کیلوگرم
زعفران دم کرده½ فنجان
گلاب½ لیوان
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
آب۲ لیوان
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم

طرز تهیه دیگچه مشهدی مجلسی

مرحله اول

برای تهیه دیگچه مشهدی خوشمزه به روش نذری ابتدا برنج را درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم چند ساعت خیس بخورد. توجه داشته باشید که برای خیساندن برنج نیازی به اضافه کردن نمک نیست.

مرحله دوم

در این مرحله برنج خیس خورده را به همراه آب و ۱ لیوان شیر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج شکوفه بزند و مانند شله زرد کاملا دل باز کند.

مرحله سوم

پس از اینکه برنج به خوبی باز شد، باقیمانده شیر را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ دقیقه دیگر با شیر بپزد. پس از اینکه برنج به خوبی لعاب انداخت شکر را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که مقدار شکر سلیقه ای است و می توانیم آنرا نسبت به ذائقه خود بیشتر یا کمتر کنیم. پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، خامه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه خامه با مواد دیگر یکدست شد، زعفران دم کرده و پودر هل دم کرده را به قابلمه اضافه می کنیم. برای دم کردن پودر هل کافیست آنرا با کمی آب جوش درون یک ظرف درب دار بریزیم تا دم بکشد.

مرحله ششم

در این مرحله کره را به همراه گلاب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم دیگچه با حرارت ملایم ۳۰ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا جا بیفتد. در نهایت دیگچه آماده شده را درون ظرف مناسب می ریزیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که تمایل داشته باشیم دیگچه مشهدی را به صورت قالبی درست کنیم، باید آنرا درون یک سینی لبه دار بریزیم و به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهیم، سپس از یخچال خارج کرده و به سلیقه خود برش بزنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.