طرز تهیه کوکو سبزی اردبیلی

کوکو سبزی اردبیلی , طرز تهیه کوکو سبزی اردبیلی , دستور پخت کوکو سبزی اردبیلی

کوکو سبزی اردبیلی یکی از انواع رسپی های بسیار متعدد کوکو سبزی است. در این دستور علاوه بر مواد معمول کوکو سبزی از گوشت چرخ کرده و سیب زمینی هم استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی اردبیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
سبزی کوکویی۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
زرشک۱۰۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سبزی اردبیلی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی اردبیلی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت چرخ کرده تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

در حین تفت دادن گوشت چرخ کرده، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا گوشت چرخ کرده از حرارت بیفتد و خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی کوکویی را به صورت ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را پس از پخت، زیر آب سرد می گیریم تا خنک شوند، سپس پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون کاسه حاوی سبزی کوکویی رنده می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده تفت داده شده را به همراه تخم مرغ ها، زرشک و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، مایه کوکو را به صورت یکجا داخل تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با پشت قاشق مایه کوکو را به صورت یکدست در کف تابه پخش کرده و روی آنرا صاف می کنیم. حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم یک سمت کوکو با حرارت بسیار ملایم سرخ شده و رنگش تغییر کند.

مرحله هشتم

در نهایت درب تابه را بر می داریم و کوکو را به صورت یکجا یا برای راحتی کار آنرا به چند قسمت تقسیم کرده و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان این کوکوی خوشمزه را به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.