طرز تهیه حلوا کدو حلوایی

حلوا کدو حلوایی با ارد برنج طرز تهیه حلوای کدو حلوایی با آرد گندم حلوا کدو حلوایی مامی سایت طرز تهیه حلوا کدو حلوایی با شیره انگور حلوا کدو حلوایی دو نفره طرز تهیه کدو حلوایی قالبی فیلم طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

حلوای کدو حلوایی یکی از انواع حلواهای بسیار خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که معمولا در فصل پاییز تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای کدو حلوایی مجلسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای کدو حلوایی
پوره کدو حلوایی۱٫۵ لیوان
شکر۱٫۵ لیوان
آب½ لیوان
گلاب½ لیوان
آرد گندم۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کدو حلوایی مجلسی ابتدا پوره کدو حلوایی را باید آماده کنیم، برای این منظور یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب درون قابلمه سریعتر شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

حالا کدو حلوایی را خرد می کنیم و درون یک آبکش فلزی قرار می دهیم. در ادامه آبکش فلزی را روی درب قابلمه قرار می دهیم تا کدو ها به صورت بخار پز پخته شوند. در صورتی که بخارپز داشته باشیم، می توانیم از آن نیز استفاده کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه کدوها به طور کامل پختند، پوست شان را جدا می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه با پشت چنگال کدوها را به طور کامل له می کنیم تا مانند پوره کاملا نرم و  یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک و نیم لیوان از پوره کدو حلوایی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرارمی دهیم و هر چند لحظه یک بار پوره کدو حلوایی را هم می زنیم تا آب آن به طور کامل کشیبده شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب کدو به طور کامل کشیده شد، شکر را به همراه زعفران دم کرده، گلاب و آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون آب حل شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به آرامی آرد را به مدت حدودا ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود. پس از اینکه رنگ آرد تغییر کرد، روغن را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا آرد و روغن را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس مخلوط پوره کدو حلوایی را به تابه اضافه می کنیم و با صبر و حوصله حلوا را هم می زنیم تا از دیواره های تابه جدا شده و در وسط تابه جمع شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه توانستیم حلوا را به صورت گهواره ای درون تابه حرکت دهیم، حلوای ما آماده است. در نهایت حلوا را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم. برای تزیین مجلسی تر می توانیم حلوا درون قیف بریزیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.