طرز تهیه خورش قیمه یزدی

طرز تهیه خورش قیمه یزدی ادویه قیمه یزدی قیمه یزدی تالار یزد خورش قیمه با نخود لپه قیمه یزدی کجا بخوریم قیمه یزدی نی نی سایت

خورشت قیمه یزدی یکی از خورشت‌های خوشمزه و لذیذ است که اصالت آن مربوط به شهر یزد است، این غذای خوش طعم با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود که طرفداران زیادی دارد و یکی از غذاهای مقوی و پرخاصیت است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خورش قیمه یزدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی و ریز خرد شده۳۰۰ گرم
نخود۱ پیمانه
پیاز متوسط۱ عدد
لیمو عمانی۳ عدد
چوب دارچین۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه یزدی

مرحله اول

ابتدا نخودها را از شب قبل در یک ظرف بریزید و مقداری آب جوش روی آن بگیرید و اجازه دهید تا خوب خیس بخورند، سپس روز بعد پوست نخودها را به راحتی جدا کنید و نخودها را از وسط نصف کنید و آن‌ها را لپه کنید و در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم

سپس پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند، سپس گوشت‌ها را که در اندازه‌های کوچک خرد کرده‌اید به پیازها اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد گوشت‌ها را در تابه تفت دهید و همه قسمت‌های گوشت را کامل سرخ کنید تا رنگ گوشت عوض شود و سپس لپه‌های نخود را اضافه کنید و خوب تفت دهید و بعد مقداری زردچوبه و فلفل را روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود.

مرحله چهارم

در این خورشت از رب گوجه فرنگی استفاده نمی‌شود و رنگ آن مربوط به زردچوبه و زعفران است، سپس ۲ لیوان آب روی مواد خورشت بریزید و هم بزنید و بعد کمی چوب دارچین را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا روی حرارت متوسط بجوشد.

مرحله پنجم

وقتی خورشت چند جوش زد، حرارت را کم کنید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا خورشت بپزد و خوب جا بیفتد، در این فاصله چند لیمو عمانی را داخل آب جوش بریزید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا تلخی پوست لیمو عمانی کامل گرفته شود.

مرحله ششم

سپس با چاقو چند سوراخ روی لیمو عمانی بزنید و بعد داخل خورشت بریزید و هم بزنید، بعد از این که خورشت خوب پخت، چوب دارچین را از آن بیرون بیاورید و طعم خورشت را بچشید و مقداری نمک در خورشت بریزید تا خوش طعم‌تر شود.

مرحله هفتم

بعد مقداری پودر زعفران را هم به خورشت اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا رنگ زعفران در خورشت باز شود و عطر و طعم آن کاملا به خورد مواد برود، بعد از این که خورشت قیمه یزدی کاملا پخت و آماده شد آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

سپس خورشت قیمه یزدی را در ظرف مناسب بریزید و پلو زعفرانی را هم که همزمان با خورشت پخته‌اید در ظرف دیگری بکشید و این غذای خوش طعم و دلچسب را همراه با سالاد و ترشی، زیتون پروده، سبزی خوردن و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 3 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.