طرز تهیه سیمیت پیتزایی

طرز تهیه سیمیت پیتزایی , دستور پخت نان سیمیت پیتزایی

سیمیت پیتزایی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکیه‌ای است که طعم و عطر بی‌نظیری دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید این غذای خوش طعم را با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست و آماده کنید و استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیمیت پیتزایی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آرد۲ لیوان
نمک۱ قاشق چای خوری
مایه خمیر۱ قاشق مربا خوری
آب۱ لیوان
شیرنصف لیوان
مواد لازم برای رویه
سینه مرغ۱ عدد
شیره انگور یا شیره خرمانصف استکان
سس گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
ذرت۱ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار لازم
پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم
کنجدبه مقدار لازم

طرز تهیه سیمیت پیتزایی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن خمیر، مانند درست کردن همه خمیرها مقداری آرد را در یک ظرف الک کنید تا سبک و یکدست شود و سپس مقداری مایه خمیر و کمی نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند بعد کمی شیر روی آن بریزید.

مرحله دوم

سپس مقداری آب را کم‌کم روی آرد بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد با دست ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف و یکدستی تشکیل شود که به دست نمی‌چسبد، سپس روی خمیر را بپوشانید تا به مدت ۱ ساعت خوب استراحت کند.

مرحله سوم

بعد مقداری از خمیر به اندازه بزرگتر از یک گردو را بردارید و روی سطح صاف باز کنید و به شکل دایره در آورید سپس با ته لیوان یا استکان وسط خمیر را کمی فشار دهید و گود کنید، بعد مقداری شیره خرما یا شیره انگور را در یک ظرف بریزید.

مرحله چهارم

سپس کمی آب به شیره خرما اضافه کنید و آن را رقیق کنید و بعد با برس اطراف خمیر را به این شیره آغشته کنید و سپس مقداری کنجد روی آن بپاشید تا همه قسمت‌های اطراف با کنجد پوشانده شود، بعد قسمت گود پیتزا را سس گوجه بمالید.

مرحله پنجم

مواد روی پیتزا را می‌توانید با سلیقه و دلخواه خودتان انتخاب کنید و از سوسیس، کالباس، گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنید، اما چون گوشت مرغ سالم‌تر است و درست کردن آن هم سریعتر و آسان تر است از سینه یا فیله مرغ استفاده کنید.

مرحله ششم

سینه مرغ را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، سپس مرغ‌ها را در آن بریزید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن سرخ شود و بعد مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله هفتم

سپس به مقدار دلخواه پودر سیر، پودر پیاز و پودر پاپریکا هم روی مواد بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و آب مرغ‌ها کشیده شود و بعد تابه را از روی حرارت بردارید، سپس یک پیاز کوچک را ریز خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله هشتم

بعد یک فلفل دلمه را تمیز بشورید و ریز و مکعبی شکل خرد کنید و در ظرف بریزید و سپس گوجه را تمیز بشورید و مکعبی خرد کنید و در ظرف بریزید و بعد گوشت‌های مرغ را هم به آن‌ها اضافه کنید و سپس مقداری ذرت را هم روی مواد بریزید.

مرحله نهم

بعد مقداری پنیر پیتزا هم داخل مواد بریزید و همه را با هم مخلوط کنید و سپس با قاشق مقداری از مواد را روی خمیر بریزید و پخش کنید تا قسمت گود را کاملا پر کند و بپوشاند و بعد مقداری پنیر پیتزا را هم روی مخلوط مواد بریزید و پخش کنید.

مرحله دهم

سپس خمیرها را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا استراحت کنند و طعم همه مواد با هم ترکیب شود و بعد داخل سینی فر یک کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را با فاصله در آن بچینید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله یازدهم

بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مینی‌ پیتزاها بپزند و وقتی که زیر آن‌ها طلایی رنگ شد، گریل را روشن کنید تا مواد رویه هم خوب با هم بپزند و برشته شوند و بعد سینی را از فر بیرون بیاورید.

مرحله دوازدهم

بعد از این‌ که سیمیت‌ها خنک شدند، آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف مناسب بچینید، روی آن‌ها را با سس کچاب و گوجه فرنگی تزئین کنید و مقداری پودر آویشن روی آن‌ها بپاشید و به عنوان یک پیش غذای شیک و خوش طعم سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 9 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.