طرز تهیه نان فلفلی

طرز تهیه نان فلفلی , دستور پخت نان فلفلی ترکیه ای

نان فلفلی یکی از انواع نان‌های فانتزی و حجیم شده است که با یک سس خوشمزه و تند آماده می‌شود و به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان فلفلی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای درست کردن خمیر
آرد۳ لیوان
روغن مایعیک لیوان کوچک
شیر ولرمیک لیوان کوچک
شکر۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
نمکبه مقدار لازم
آب ولرمیک لیوان کوچک
مواد لازم برای درست کردن سس فلفلی
پیاز متوسط۲ عدد
کنجدنصف لیوان کوچک
رب فلفلیک قاشق غذا خوری
پول بیبریک قاشق غذا خوری
روغن مایعنصف لیوان کوچک
آویشنیک قاشق چایخوری
گردوی خرد شدهنصف لیوان کوچک
پودر کارینصف قاشق چایخوری
فلفل سیاهیک قاشق چایخوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه نان فلفلی

مرحله اول

برای تهیه نان فلفلی خوشمزه در یک ظرف مناسب شیر ولرم، شکر، آب ولرم و خمیر مایه فوری را بریزید و با هم ترکیب کنید و حدودا یک ربع زمان بدهید تا خمیر مایه عمل کرده و آماده شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع و نمک را اضافه کنید و خوب با مواد مخلوط کنید، به دلخواه خودتان می‌توانید یک تخم‌مرغ را هم خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

سپس آرد را دو بار الک کنید تا بافت آرد یکدست شود و در نهایت خمیر با کیفیت‌تری داشته باشید و بعد کم‌کم و طی چند مرحله آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم

وقتی که خمیر به غلظت مناسب رسید، طوری که به دست نچسبید، داخل یک ظرف دیگر قرار دهید و روی آن سلفون بکشید و به مدت یک ساعت کنار بگذارید تا استراحت کرده و پف کند.

مرحله پنجم

حالا برای درست کردن مواد میانی، پیازها را نگینی خرد کنید، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم پیاز‌ها را تفت دهید تا طلایی رنگ و سبک شوند.

مرحله ششم

سپس کنجد، رب فلفل، پول‌بیبر، آویشن، پودر کاری، نمک، فلفل سیاه، کنجد و به دلخواه خودتان مقداری گردو را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله هفتم

حالا کمی مواد مخلوط را با هم تفت دهید و سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا طعم همه مواد کاملا با هم ترکیب شده و عطر کنجد و ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله هشتم

در این مرحله روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را که خوب پف کرده است روی آن قرار دهید، کمی ورز دهید و گوله‌هایی به اندازه یک نارنگی از خمیر جدا کنید و با دست باز کنید.

نکته: می‌توانید کل خمیر را با وردنه پهن کنید و با چاقو یا قالب‌های گرد برش‌هایی به اندازه دلخواه روی آن ایجاد کنید.

مرحله نهم

کف سینی فر را چرب کنید و یا کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرهای باز شده را با فاصله در آن بچینید، حالا از مواد میانی به اندازه یک قاشق روی خمیرها بریزید و پخش کنید.

مرحله دهم

بعد از اینکه همه خمیر‌ها آماده شد سینی را در داخل فر که از ده دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه زمان دهید تا نان فلفلی‌ها خوب بپزند. در آخر نان فلفلی آماده شده را در یک ظرف مناسب چیده و همراه با سوپ و سالاد و غذای اصلی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.