طرز تهیه کوکو مرغ پنیری

طرز تهیه کوکو مرغ پنیری کوکوی مرغ با پنیر پیتزا نی نی سایت کوکوی مرغ با پنیر پیتزا در فر

کوکو مرغ پنیری یک غذای خوشمزه و محبوب است که طعمی فوق‌العاده دارد و طرفدارن زیادی را به خود اختصاص داده است، این غذای خوش طعم با پنیر پیتزا یا موزارلا درست می‌شود و به همین دلیل طعمی متفاوت را به این غذا داده است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو مرغ پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۱ عدد از هر کدام
پیاز درشت۱ عدد
سیر۳ حبه
فلفل دلمه کوچک۱ عدد
هویج۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
پودر سیربه مقدار لازم
زعفران دم‌ کشیدهبه مقدار لازم
پنیر موزارلا یا پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ پنیری ابتدا سینه و ران مرغ را در تکه‌های کوچک‌تر برش دهید و داخل غذا ساز بریزید، با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید فقط از سینه مرغ یا فقط از ران استفاده کنید و بعد چند حبه سیر را به دلخواه خودتان پوست بگیرید و بشورید و در غذاساز بریزید.

مرحله دوم

سپس یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و چند تکه کنید و به مواد داخل غذاساز اضافه کنید، بعد یک فلفل دلمه‌ای را بشورید و چند تکه کنید و در غذاساز بریزید، به جای فلفل دلمه می‌توانید از فلفل پاپریکا استفاده کنید و آن را خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد یک هویج را بشورید و پوست بگیرید و با رنده ریز یا رنده درشت رنده کنید و داخل غذاساز بریزید و بعد همه مواد داخل غذاساز را با هم میکس کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله چهارم

سپس مخلوط مواد را از داخل غذاساز خارج کنید و در یک ظرف بریزد و بعد پودر سوخاری را به آن اضافه کنید و کاملا با مواد مخلوط کنید و بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و به مقدار دلخواه خودتان پودر سیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

بعد به دلخواه خودتان می‌توانید کمی آویشن هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید، وقتی عطر ادویه‌ها در مواد پخش شد، بعد تخم مرغ‌ها را بشکنید و به مواد اضافه کنید و ورز دهید تا کاملا با همه مواد ترکیب شود و مخلوط کمی حالت چسبندگی پیدا کند.

مرحله ششم

سپس مقداری زعفران را دریک ظرف کوچک بریزید و کمی آب جوش روی آن بگیرید و بگذارید تا دم بکشد و غلیظ شود، سپس مقداری زعفران دم کرده غلیظ را به مواد اضافه کنید و با دست ورز دهید تا رنگ و عطر زعفران کاملا با همه مواد مخلوط شود.

مرحله هفتم

بعد از آن روی ظرف را سلفون بکشید و داخل یخچال قرار دهید تا مخلوط مواد استراحت کند و طعم و عطر همه مواد کاملا به خورد هم برود و با هم ترکیب شوند، سپس از یخچال بیرون بیاورید و دوباره کمی ورز دهید تا بافت مخلوط صاف و یکدست شود.

مرحله هشتم

سپس مقداری از مواد را بردارید و با دست تخت کنید و وسط آن به دلخواه خودتان مقداری پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا قرار دهید و بعد اطراف کوکو را جمع کنید و با دست فرم دهید طوری که پنیر در وسط آن قرار بگیرد و کمی کوکو را تخت کنید.

مرحله نهم

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود و سپس کوکوها را در آن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند، بعد از این ‌که یک طرف کوکو سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و داخل آن کامل بپزد.

مرحله دهم

سپس کوکو‌ها را از تابه بیرون بیاورید و روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها را بکشد و بعد تعدادی کوکو مرغ پنیری در یک ظرف مناسب بچینید و چند برش گوجه فرنگی و مقداری خیارشور حلقه شده در اطراف ظرف بریزید و تزئین کنید.

مرحله یازدهم

بعد از آن کوکو مرغ پنیری را به عنوان یک غذای ساده و خوش طعم و یا یک میان وعده مقوی به خصوص برای کودکان همراه با نان تازه و یا پلو زعفرانی و ته چین و در کنار سبزی خوردن ترشی، زیتون، سالاد و انواع دورچین‌ها سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 24 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.