طرز تهیه خوراک قارچ

طرز تهیه خوراک قارچ مجلسی طرز تهیه قارچ سرخ شده ساده خوشمزه ترین خوراک قارچ چند روش پخت قارچ

خوراک قارچ یکی از خوراک‌های سالم و مقوی است و به خاطر بافت لطیف و نرم قارچ غذای سبک و خوشمزه‌ای است که خیلی سریع آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
سبزی خرد شدهیک لیوان
سس کچاب۱ قاشق غذاخوری
زردچوبهیک قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قارچ

مرحله اول

برای تهیه خوراک قارچ خوشمزه ابتدا قارچ‌ها را در یک ظرف بریزید و روی آن محلول آب نمک اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه زمان دهید تا کاملا تمیز شوند، بعد آبکشی کنید و اجازه دهید آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله دوم

پیاز را نگینی خرد کنید و سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، پیازها را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

مرحله سوم

حالا زردچوبه را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها خوشرنگ شوند، بعد از آن به مقدار دلخواه خودتان فلفل سیاه و آویشن هم با مواد ترکیب کنید و کمی تفت دهید.

نکته: اضافه کردن آویشن به سلیقه خودتان بستگی دارد ولی عطر آویشن در این غذا بی‌نظیر است.

مرحله چهارم

سیر‌ها را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر و بوی سیر آزاد شود بعد از آن سبزی‌ را که از قبل شسته و ریز و ساطوری کرده اید روی مواد بریزید و تفت دهید.

نکته: سبزی مورد استفاده برای خوراک قارچ، گیشنیز و جعفری است ولی می‌توانید کمی نعناع هم اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا قارچ‌ها را که کاملا خشک شده اند، به اندازه دلخواه برش دهید و به ترکیب مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس مقداری نمک را هم بریزید و درب ظرف را ببندید.

مرحله ششم

حرارت را خیلی کم کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا قارچ‌ها خوب بپزند، چون قارچ خودش آب می‌اندازند نیازی به اضافه کردن آب نیست، هرزگاهی با قاشق مواد را هم بزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله به دلخواه خودتان می‌توانید یک سیب زمینی را نگینی خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن روی حرارت متوسط خوب سرخ کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله هشتم

بعد از اینکه قارچ‌ها خوب پخته شدند یک قاشق سس کچاب را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و طعم بگیرند، سپس اجازه دهید تا خوراک قارچ جا بیفتد.

مرحله نهم

بعد از این که خوراک قارچ کاملا جا افتاد، از روی حرارت بردارید، در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع تزئین کنید و همراه با نان تازه و خیارشور و سبزی خوردن سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.