طرز تهیه سالاد فتوش

طرز تهیه سالاد فتوش با رب انار سالاد فتوش سانازسانیا سالاد فتوش اصل تاریخچه سالاد فتوش سس سالاد فتوش تلفظ سالاد فتوش

سالاد فتوش یکی از انواع سالادهای خوشمزه و اصیل کشور لبنان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فتوش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
کاهو۱ عدد کوچک
گوجه گیلاسی۴ عدد
خیار۲ عدد متوسط
پیازچه۳ ساقه
نعنا تازه¼ دسته
جعفری تازه¼ دسته
تربچه۴ عدد
نان پیتا یا لواشبه مقدار کافی
مواد لازم برای ۴ نفر
رب انار۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
سماقبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

برای تهیه سالاد فتوش خوشمزه در ابتدای کار کاهو را به همراه جعفری، پیازچه و نعنا تازه به خوبی شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان گرفته شود، سپس نان پیتا را به صورت قطعات ۲ سانتی متری برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود، سپس قطعات نان را درون تابه ریخته و کمی سرخ می کنیم. زمانی که ۲ طرف نان ها طلایی رنگ شد آنها را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

در صورت تمایل می توانیم برش های نان را درون سینی فر چرب شده بچینیم و سینی را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل و برشته شوند.

مرحله چهارم

در ادامه نعنا تازه و جعفری را به صورت درشت خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، توجه داشته باشید در صورت تمایل می توانیم برای زیباتر شدن ظاهر سالاد، برگ های نعنا را از ساقه جدا کرده و روی سالاد قرار دهیم.

مرحله پنجم

حالا برگ های کاهو را به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم و درون کاسه می ریزیم. در ادامه پیازچه را به همراه خیار، گوجه گیلاسی و تربچه شسته، سپس به اندازه دلخواه خرد کرده و به کاسه حاوی مواد سالاد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس سالاد می رویم، برای این منظور رب انار را به همراه روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه و مقداری سماق درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در ادامه نان های سرخ شده را به کاسه افزوده و با یکدیگر مخلوط می کنیم، سپس سس را به صورت پخش روی مواد می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. حالا روی ظرف سالاد را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله  ظرف را به مدت ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم مزه ها با هم ترکیب و سالاد مزه دار شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج کرده و سالاد فتوش را به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.