طرز تهیه سالاد عربی

طرز تهیه سالاد عربی , دستور پخت سالاد عربی

سالاد عربی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سالم است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد عربی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خرفه۱ دسته کوچک
خیار۲ عدد
گوجه گیلاسی۵ عدد
تربچه۴ عدد
پیازچه۲ ساقه
پیاز قرمز یا سفید۱ عدد
نخود پخته۱ پیمانه
نان پیتا۱ عدد
نعنا تازه۱ شاخه
سرکه۲ قاشق غذاخوری
رب انار ملس۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
سماق۱ قاشق چایخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی
پاپریکا، زعتر و زیرهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد عربی

مرحله اول

برای تهیه سالاد عربی خوشمزه در ابتدای کار برگ های خرفه را جدا کرده، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه گوجه گیلاسی ها را به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا قسمت آبدار گوجه گیلاسی را جدا کرده، سپس به همراه خرفه درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه تربچه را به همراه خیار و پیازچه به صورت ورق های نازک خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز قرمز را به صورت خلالی خرد کرده و به کاسه می افزاییم، سپس به سراغ درست کردن سس سالاد می رویم، برای این منظور آب لیمو ترش تازه را به همراه سرکه، روغن زیتون و رب انار درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پوره سیر را به همراه سماق و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، زعتر و زیره به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی هم می زنیم تا سس یکدست شود. در ادامه نان پیتا را به صورت مربعی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا نان پیتا را درون یک ظرف مناسب می چینیم و مقداری روغن زیتون روی آن می ریزیم، سپس درون فر گذاشته تا گریل شوند. در ادامه نخود پخته شده را درون یک ظرف مناسب ریخته و مقداری روغن زیتون روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، زیره و پودر سیر روی نخود ریخته و آنرا درون فر قرار می دهیم تا برشته شوند. در نهایت سس را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود و نان پیتا را به همراه نخود روی آن می ریزیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.